Pressemeddelelse

Uldum Auto lytter til byen: Sætter strøm til værkstedet
39-årige Claus Lauritzen har altid været klar over, at han skulle lave biler som sin onkel. Men at bilerne skulle køre på el, havde han ikke forestillet sig, da drømmen først spirede. Nu bliver hans værksted en del af AutoMester E+ og dermed også bedre rustet til at håndtere kundernes el- og hybridbiler
Vi skal helt tilbage til 2004-2006 for at forstå, hvor meget Claus Lauritzen går op i sit job som værkstedsejer af Uldum Auto: “Jeg har altid vidst, at jeg skulle reparere biler. Min onkel var mekaniker, det lød spændende, og så var jeg i praktik som mekaniker i folkeskolen. Der kan jeg huske, at jeg tænkte, at det er dét her, jeg skal.”
Sådan blev det, for nu har 39-årige Claus Lauritzen været mekaniker i 20 år og ejer af værkstedet Uldum Auto siden 2013, og han har ikke planer om at bytte det ud:
“Vi står aldrig stille, og der sker altid noget nyt, så vi ikke bare laver det samme hele tiden. Det lader i hvert fald ikke til, at jeg kommer til at kede mig lige foreløbig.”
For selvom værkstedet har travlt med at servicere og reparere biler samt skifte forruder og airconditionanlæg, som de plejer, så vidner nye skilte og arbejdstøj om forandringer på det fire mand store værksted. De er netop blevet AutoMester E+, der betyder, at de er med til at gå forrest i den grønne omstilling og er specialiserede i at håndtere el- og hybridbiler.
“Vi begynder at mærke, at mange har fået elbil, for de beder om hjælp nu, hvor de ikke længere er dækket af garantien, hvor de købte den, og så vil de hellere serviceres her hos os, hvor de jo også bevarer fabriksgarantien,” fortæller Claus Lauritzen og understreger: “Vi er uddannede inden for området, så vi er klar.”
Udover at værkstedet er uddannet i at håndtere el- og hybridbiler, forpligter de sig også til at have flere miljøvenlige løsninger, tilbyde online booking samt at investere i det nyeste test- og analyseudstyr, så kunderne trygt kan sætte sig bag rattet - uanset om bilen kører på benzin, diesel eller strøm.
Byen bakker op
Selvom værkstedet kun har været en del af kædens E+ koncept den seneste måned, så har de allerede gode erfaringer og ikke mindst høje forventninger til værkstedets fremtid.
“Jeg forventer da, at kunderne også finder vej til os med deres elbiler. Byen har i hvert fald taget godt imod det, og flere har da også allerede været forbi,” afslører Claus Lauritzen og tilføjer: “Vi har i det hele taget altid kunnet mærke byens opbakning. Mange er kommet her gennem alle årene, og nu hvor deres børn får biler, kommer de også herned. Det er jeg da stolt af.”
At kunderne bakker op om det lokale værksted er ikke så mærkværdigt, når man ser værkstedets anmeldelser på Trustpilot, hvor de kan prale af den allerhøjeste score: Fem stjerner. Her står de rosende vendinger nærmest i kø: “God og venlig service”, “mekanikeren laver altid lidt ekstra, hvis han opdager fejl”, “flink til at lave det efter lukketid”, “fornuftige priser”, “en bil i tip top stand gennem flere år”, og ikke mindst “det er værd at køre for”, samt “det giver mig tryghed i trafikken”.
Fordelene er til at få øje på
Ifølge værkstedsejeren er der flere fordele ved, at Uldum Auto er en del af AutoMester - og nu AutoMester E+: “De fleste ved allerede, at når de får repareret bilen hos os, så bevarer de fabriksgarantien, når bare alle serviceeftersyn overholdes og klares hos os. Det, ved jeg, betyder meget. Og så er der ikke mindst fordelsklubben, hvor man blandt andet sparer penge på værkstedsregningen og får adgang til hundredevis af rabataftaler.”
Som medlem af fordelsklubben kan man desuden nyde godt af adgang til blandt andet vejhjælp, rabatter, udvidet garanti på en række dækmærker, samt alt info om bilen samlet ét sted.